Klachten |
Dec 2017
Hebt u een klacht?
|
VB BKZ Traditioneel 6a
Erfpachtwaarde 100% nu € 185.189 Tranchepercentage 15% van waarde erfpachtrecht € 27.778 |
-
- b. De waardering zoals nader omschreven onder 6b: dan wordt de tranchewaarde bepaald door de procentuele marktwaardeontwikkeling vanaf het moment van uitgifte te vermenigvuldigen met de tranchewaarde op het moment van uitgifte.
VB BKZ Traditioneel 6b
Marktwaarde vol eigendom nu € 200.000 Marktwaarde vol eigendom bij 1e uitgifte € 180.000 -/-
waardeontwikkeling in euro € 20.000 waardeontwikkeling in % 11%
tranchewaarde bij uitgifte € 25.000 tranchewaarde nu 111% van tranchewaarde bij uitgifte € 27.778 |
Bij BKZ Instap wordt de tranchewaarde bepaald door de marktwaarde met 3,5% te verminderen voor aangebrachte verbeteringen. Daarna wordt de grondwaarde zoals vermeld in de akte in mindering gebracht en blijft de waarde van 100% van het erfpachtrecht over. De tranchewaarde is het percentage x de waarde van het erfpachtrecht.
VB BKZ Instap Marktwaarde vol eigendom nu € 250.000 Verbeteringen 3,5% € 8.750 -/-
Waarde registergoed € 241.250 grondwaarde € 76.500 -/-
Waarde erfpachtrecht 100% € 164.750 Tranchewaarde 5% van waarde erfpacht recht € 8.238 |
Situatie 2:
U hebt van BKZ een voorstel ontvangen voor het betalen voor tranches of een canon omdat uw inkomensgegevens of uw vermogen daartoe aanleiding geven. U bent het daar niet mee eens.
1. BKZ toetst jaarlijks uw inkomen en vermogen aan de hand van uw inkomensgegevens. De administratie gaat hierbij zeer zorgvuldig te werk. We checken uw gegevens in samenhang met de voorwaarden die zijn gesteld in de koopakte en Algemene Bepalingen.
2. Bent u het niet met BKZ eens, dan maakt u uw bezwaar kenbaar via een e-mail of een aangetekende brief. Daarin geeft u aan waarom u het niet eens bent met het voorstel.
3. U ontvangt binnen 5 dagen een ontvangstbevestiging met daarin een uitleg over de verdere procedure.
4. BKZ bekijkt de berekeningen en uw bezwaar en geeft een schriftelijke reactie.
5. Als u dat wilt kan er een gesprek plaatsvinden om de reactie toe te lichten. Bij dat gesprek zijn namens BKZ aanwezig: de directie en een medewerker of de advocaat van BKZ.
6. Bent u het eens met de reactie – eventueel toegelicht in het gesprek – dan worden de afspraken voor de afname van tranches of het betalen van de canon schriftelijk vastgelegd.
7. Bent u het niet eens met de in rekening gebrachte tranches of canon, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de rechter.
8. Het voorleggen aan de rechter heeft geen opschortende werking voor de betalingen aan BKZ. U ontvangt een factuur voor de tranches of de canon.
9. Betaalt u de factuur niet of niet op tijd, dan zal BKZ een deurwaarder inschakelen en mogelijk een incassoprocedure opstarten waarin betaling van de openstaande factuur zal worden gevorderd. BKZ maakt daarbij aanspraak op de wettelijke rente over het openstaande bedrag en de buitengerechtelijke incassokosten.
10. De directie van BKZ informeert de raad van commissarissen periodiek over ontvangen klachten en de afhandeling daarvan.
Situatie 3:
U hebt een klacht over de manier waarop u bent behandeld door een medewerker van BKZ.
1. U meldt uw klacht telefonisch, per e-mail of schriftelijk bij de directie van BKZ.
2. De directie neemt contact met u op om de klacht te bespreken. In de meeste gevallen wordt in onderling overleg een oplossing gevonden.
3. Komt u er niet uit met de directie, dan wordt uw klacht overgedragen aan de raad van commissarissen.
4. Afhankelijk van de aard van de klacht komt de raad van commissarissen direct met een schriftelijke reactie of wordt eerst contact met u opgenomen voor een persoonlijk gesprek.
Situatie 4:
U hebt een klacht over de manier waarop u bent behandeld door de directie van BKZ.
1. U meldt uw klacht per e-mail of schriftelijk ter attentie van de voorzitter van de raad van commissarissen van BKZ.
2. Afhankelijk van de aard van de klacht komt de raad van commissarissen direct met een schriftelijke reactie of wordt eerst contact met u opgenomen voor een persoonlijk gesprek.